با شکل گیری شرکت سرمایه گذاری خانه سازی ایران ، این شرکت در قالب معاونتی از شرکت مذکور کار خود را آغاز کرد و پس از کسب تجربیات ارزنده و با گذار از سه دوره متوالی، به جایگاه امروزین خود رسید. این سه دوره به ترتیب عبارتند از:

دوره اول:

فعالیت با نام معاونت بازرگانی شرکت خانه سازی
طراحی و ساخت مسکن برای کارگران بیمه شده راه آهن
عملیات اجرایی و تامین تجهیزات جانبی

دوره دوم:

فعالیت با نام معاونت بازرگانی شرکت خانه سازی
طراحی، مهندسی و اجرا و تأمین تجهیزات بیمارستانی ، درمانی و اداری کشور

دوره سوم:

فعالیت با نام شرکت بازرگانی خانه سازی ایران
فعالیت در حوزه سلامت ، مشاوره طراحی، مهندسی و اجرا و تأمین تجهیزات بیمارستانی و درمانی و اداری کشور

دوره چهارم:

فعالیت با نام شرکت بازرگانی بین المللی تأمین اجتماعی
فعالیت در حوزه سلامت ، مشاوره طراحی، مهندسی و اجرا و تأمین تجهیزات بیمارستانی و درمانی واداری کشور
فعالیت در حوزه کالاهای اساسی از جمله : گندم ، گوشت ، برنج،روغن خام ، نهاده های دامی و غیره
فعالیت در حوزه نفت ؛گاز و پتروشیمی وصنایع وابسته
فعالیت در حوزه فلزات پایه و خريد و فروش ضايعات
فعالیت در حوزه خودرو و صنایع وابسته
فعایت در حوزه لوازم خانگی

فعالیت در حوزه فاینانس و اخذ تسهيلات و ارائه نمايندگي از اشخاص حقيقي و حقوقي داخلي و خارجي
فعالیت و عقد قراردادهاي مشاوره اي در کليه امور فروش وتوزیع و خدمات پس از فروش
فعالیت در حوزه بازاریابی بین الملل و گسترش وتوسعه و دست يابي به بازارهاي بين المللي

فعالیت در حوزه املاک جهت احداث ، تجهيز و راه اندازي پروژه های صنعتی و بازرگانی

 چشم انداز شرکت

گسترش فعالیت های درون و برون مرزی بازرگانی در راستای سیاست های کلی نظام جمهوری اسلامی ایران

دستيابي به رتبه مناسب بین شرکتهای برتر تجاري در منطقه خاورميانه با موقعيت يك شركت سطح بين المللي در زمينه تجارت محصولات مختلف بازرگانی

گسترش مشارکت های بازرگانی و اقتصادی با بخش خصوصی و از جمله افزایش حجم معاملات از نظر وزنی و ارزشی ، افزایش تنوع محصولات ، توسعه منابع تامین کنندگان و وکمک به پویایی و رشد روز افزون منابع انسانی ،دانش فنی ، توانایی مالی شرکت های داخلی با حفظ منافع بازرگانی .