صبا تامین با نماد (صبا) بورسی شد

صبا تامین با نماد (صبا) بورسی شد

طبق اعلام شرکت فرابورس ایران چهارشنبه 20 فروردین، 10 درصد از سهام “صبا” شامل یک میلیارد و 500 میلیون سهم با محدوده قیمتی 1100 تا 1200 تومانی هر سهم و سهمیه 1200 سهمی هر فرد حقیقی و حقوقی در بازار اول معاملات فرابورس عرضه اولیه شد.

این شرکت که دوم اردیبهشت سال ۹۳ نزد سازمان بورس ثبت و در تاریخ ۱۳ اسفندماه سال 1397 پذیرش‌شده است، با نماد معاملاتی “صبا” در گروه سرمایه‌گذاری‌ها، زیرگروه سایر واسطه‌های مالی روی تابلوی فرابورس رفته است.

کارگزاری صبا تأمین و تامین سرمایه امین هم متعهد خرید 10 و 40 درصد سهام قابل‌عرضه در روز عرضه اولیه بودند.

همچنین تعداد کل سهام قابل‌عرضه صندوق‌ها در روز پس از عرضه اولیه 300 میلیون سهم و حداکثر ضریب و تخصیص صندوق به ازای هر دارنده واحد صندوق برای صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سهام، مختلط و با درآمد ثابت به ترتیب 3000، 1500 و 30 تعیین‌شده بود.

شرکت سرمایه‌گذاری صبا تامین یکی از شرکت‌های زیرمجموعه شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) است که در زمینه سرمایه‌گذاری و مدیریت سبد سهام فعالیت می‌کند این شرکت حدود 50 درصد از سهام شرکت صدر تامین را در اختیار دارد و سهامدار عمده در برخی نمادهای بانکی و بیمه‌ای است

سرمایه شرکت سرمایه‌گذاری صبا تامین 15 هزار میلیارد ریال است و بر اساس طبقه‌بندی شرکت مدیریت فناوری بورس تهران به لحاظ سرمایه ثبتی در صنعت سرمایه‌گذاری، این شرکت در رده نخست شرکت‌های سرمایه‌گذاری قرار می‌گیرد.