شستا بورسی شد

شستا بورسی شد

بر اساس اعلام روابط عمومی بورس تهران، سهام هلدینگ شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) چهارشنبه ۲۷ فروردین برای اولین بار در بورس عرضه شده است.

در مجموع ۸ میلیارد سهم عرضه شده که از این تعداد ۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون سهم برای عرضه عمومی و یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون سهم هم به منظور عرضه به صندوق‌های سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شده.

قیمت معامله شستا در اولین روز عرضه این سهام ۸۶۰ تومان اعلام شده و عرضه معادل ده درصد از سهام سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی است.

سهام هلدینگ شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) بزرگترین عرضه اولیه در بورس محسوب می شود. نزدیک به دو میلیون و هفتاد هزار نفر در این عرضه مشارکت داشته اند

محمد رضوانی‌فر، مدیرعامل شستا پیش از عرضه به خبرگزاری ایرنا گفته بود از ۱۸۸ شرکت مدیریتی شستا ۸۲ شرکت اخیرا وارد بورس شده‌اند.

او گفته: “بیش از ۳۵ درصد از عرضه‌های اولیه سال گذشته در بازار سرمایه مربوط به شستا بوده و در سال جاری هم در حال انجام برنامه‌ریزی های لازم برای عرضه شرکت‌های دیگر هستیم.”

او همچنین گفت: “به صورت کلی چیزی حدود ۷۰ درصد از رشد فروش شرکت‌ها محقق شد که به صورت تجمیعی در سال ۹۸ درمقایسه با سال ۹۷، شاهد رشد حدود ۱۷۰ درصدی از سود خالص در این شرکت بودیم