آیین تفاهم‌نامه میان هلدینگ‌های صباتأمین و صدر تأمین برگزار شد

آیین تفاهم‌نامه میان هلدینگ‌های صباتأمین و صدر تأمین برگزار شد

آیین تفاهم‌نامه میان هلدینگ‌های صباتأمین و صدر تأمین برگزار شد
عرضه ۷۰۰ هزار تن محصولات ذوب آهن در بورس کالا

آیین تفاهم‌نامه همکاری میان هلدینگ‌های صباتأمین و صدر تأمین در محل شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی جهت عرضه ۷۰۰هزار تن از محصولات شرکت ذوب آهن اصفهان، توسط کارگزاری صباتأمین در بورس کالا برگزار شد.

در این نشست علی رستمی، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی با تأکید بر سیاست‌های کلان مقام عالی وزارت‌ تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص استفاده حداکثری از ظرفیت هم‌افزایی افزود: با اجرای این سیاست‌ها، ضمن ایجاد فرصت‌های تازه و تکمیل زنجیره ارزش محصولات، رشد سودآوری شرکت‌ها را نیز در برخواهد داشت.
رستمی نگاه مشتری‌مدارانه در حوزه‌های مختلف تولیدی و خدماتی را مهم برشمرد و اظهار کرد: امضای تفاهم‌نامه میان هلدینگ‌های صباتأمین و صدر تأمین فتح باب شدت گرفتن این هم‌افزایی‌ها خواهد بود.

سیدمحمدجواد میرطاهر مدیرعامل هلدینگ صباتأمین نیز با اشاره به سابقه همکاری‌های صورت گرفته صبا با دیگر هلدینگ‌ها شستا گفت: پیش از این مجموعه هلدینگ صباتأمین برای نخستین‌بار عرضه سیمان در بورس‌ کالا را آغاز کرد و بخش بزرگی از محصولات شرکت‌های تولیدی هلدینگ سیتا توسط کارگزاری صباتأمین در بورس کالا عرضه می‌شود. اخیرا نیز این هلدینگ نقش مهمی در خلق قراردهای آتی نفتا سبک و متانول بازی کرده و با همکاری هلدینگ تاپیکو معاملات این قراردادها در بورس انرژی آغاز شده است.

میرطاهر اضافه کرد: صباتأمین به نحوی با تمام هلدینگ‌های تابعه شستا در تعامل است و می‌توان آنها را به مثابه مشتریان صباتأمین قلمداد کرد، بنابرین بحث تکریم و مشتری‌مداری یک ضرورت است و در این راستا هم‌افزایی و هم سویی هلدینگ‌های تابعه شستا به‌طور قطع راهگشا خواهد بود.

میرطاهر با اشاره به مزیت‌های عرضه کالاها در بورس کالا گفت: عرضه در بورس کالا بهترین راهکار تعیین قیمت است و بر مبنای کشف قیمتی که در تابلوی بورس انجام می‌شود، می‌توان به انعقاد قراردادهای بلندمدت پرداخت. رقابت صورت گرفته موجب شفافیت و قیمت‌گذاری آزاد است این موضوع در نهایت باعث رضایت طرفین معاملات می‌شود.

او ادامه داد: تداوم چنین عرضه‌هایی سبب مشاهده آثار مالی مثبت ناشی از آن در گزارشات آتی شرکت‌های عرضه کننده خواهد شد و همچنین مشتریان توان دستیابی به کالای مورد نیاز خود را در بستر بازار آزاد کسب خواهند کرد.

بر اساس قرار داد همکاری که دراین نشست به امضا رسید برای نخستین‌بار عرضه ۵۰۰ هزار تن از محصولات ذوب‌آهن در تالار اصلی و ۲۰۰ هزار تن از آن در تالار فرعی از طریق کارگزاری صباتأمین در بورس کالا عرضه خواهد شد و همچنین ارائه سایر خدمات هلدینگ صباتأمین از جمله خدمات بیمه و سبدگردانی به شرکت ذوب آهن اصفهان از دیگر مفاد این تفاهم‌نامه است.

در انتهای نشست، این تفاهم‌نامه به امضای علی رستمی، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی، حسین هاشمی، سرپرست شرکت سرمایه‌گذاری صدر تأمین، سیدمحمدجواد میرطاهر، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری صباتأمین و ایرج رخصتی سرپرست شرکت ذوب‌آهن اصفهان رسید.