سهام‌داران برای دریافت سود در سامانه سجام ثبت نام کنند

سهام‌داران برای دریافت سود در سامانه سجام ثبت نام کنند

صبا تأمین پیشگام در پرداخت سود سهام‌داران
سهام‌داران برای دریافت سود در سامانه سجام ثبت نام کنند


با نظر به اهتمام شرکت سرمایه‌گذاری صبا تأمین به تسویه سود سهام‌داران، سهام‌داران محترم فرآیند ثبت نام در سامانه سجام را تکمیل فرمایند تا پس از برگزاری مجمع توزیع سود سهام‌داران از طریق این سامانه صورت گیرد. صبا تأمین همچنین توزیع مطالبات سنواتی سهام‌داران از طریق سامانه سجام را در دستور کار خود قرار داده است.
به گزارش روابط عمومی شرکت سرمایه‌گذاری صبا تأمین، یکی از برنامه‌های مهم هئیت مدیره شرکت سرمایه‌گذاری صبا تأمین، تأکید بر تسویه مطالبات سنواتی سهام‌داران در دوره‌های مالی گذشته بوده است. با این حال کثرت سهام‌داران فرآیند اجرایی این امر را سخت و پیچیده کرده است. توزیع این سود‌ها با پیگیری امور سهام شرکت سرمایه‌گذاری صبا تأمین از سهام‌داران صورت گرفت؛ اما همچنان برخی از سهام‌داران به دلایل مختلف سود‌های باقی مانده از سال‌های گذشته را دریافت نکرده‌اند. بدین منظور شرکت سرمایه‌گذاری صبا تأمین در نظر دارد سود‌های انباشته شده از سال‌های مالی گذشته را از طریق سامانه سجام پرداخت کند.
شرکت سرمایه‌گذاری صبا تأمین با ارتباط با مؤثر با شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه جز اولین شرکت‌هایی است که به دنبال ایجاد سازکار تسویه وجوه به وسیله سامانه سجام بود و اکنون در نظر دارد به وسیله این سامانه مطالبات سنواتی سهام‌داران در دوره‌های مالی گذشته را پرداخت کند.
همچنین لازم به ذکر است که بر اساس قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کشور همگی ناشران ثبت شده نزد سازمان بورس و اوراق بهادار ملزم به پرداخت سود سهام خود از طریق اطلاعات سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سجام) خواهند بود. شرکت سرمایه‌گذاری صبا تأمین نیز در نظر دارد پس از برگزاری مجامع سود سهام را از طریق این سامانه پرداخت کند، بنابراین لازم است سهام‌داران محترم برای جلوگیری از مشکلات احتمالی و تسریع در دریافت سود ثبت نام در این سامانه را تکمیل فرمایند.
بدیهی است که شرکت سرمایه‌گذاری صبا تأمین در همکاری سپرده‌گذاری مرکزی در شرایطی می‌تواند توزیع سود و مطالبات سنواتی را به سهام‌داران پرداخت کند که سهام‌داران در سامانه سجام ثبت نام کرده باشند.