مجموعه صبا تامین رونمایی کرد: سامانه معاملات الگوریتمی، نقشه بازار و شاخص شستا

مجموعه صبا تامین رونمایی کرد: سامانه معاملات الگوریتمی، نقشه بازار و شاخص شستا

مجموعه صبا تامین رونمایی کرد:
سامانه معاملات الگوریتمی، نقشه بازار و شاخص شستا،
سه محصول دانش بنیان حوزه فین تک
مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری صبا تأمین گفت: با وجود شاخص شستا امکان ایجاد تمایز و برندینگ شستا و هلدینگ های تابعه نسبت به بازار سرمایه فراهم خواهد شد. به علاوه نمادهای تحت مالکیت شستا در مقایسه با شاخص شستا قابل ارزیابی خواهد بود.
سید محمدجواد میرطاهر مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری صبا تأمین طی همایش سراسری شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی با حضور در پنل تولید، اقتصاد مردمی، بازار سرمایه با اعلام خبر دانش بنیان شدن اولین شرکت وابسته شستا در سال جاری گفت:
شرکت خدمات مدیریت صبا تامین یکی از شرکت های تابعه شرکت سرمایه گذای صبا تامین است که توانست در سال جاری
در جمع شرکت های دانش بنیان قرار گیرد، او ادامه داد: چشم انداز شرکت در افق سال 1405 تبدیل شدن به بازوی توسعه نرم افزاری گروه شستا در حوزه ی فینتک است.
او در خصوص الگوریتم اختصاصی و پیشرفته بازارگردانی به عنوان یکی از محصولات هلدینگ صبا تامین گفت:
با توجه به نوسان‌های شدید بازار سرمایه در چند سال اخیر، بازارگردانی اختصاصی برای هر نماد توسط سازمان بورس و اوراق بهادار ضروری شد. با توجه به حضور بیش از 70 نماد از شرکت های تحت کنترل شستا در بازار سرمایه و تداوم پذیرش سایر شرکت های آن، بازارگردانی به صورت سیستماتیک و الگوریتمی امری اجتناب ناپذیر بود. او ادامه داد: این سامانه می تواند ایفای تعهدات را با درگیر کردن حداقلی منابع و مطابق با تمایلات مدیران گروه شستا و صبا انجام دهد، برخلاف سایر سامانه ها که انتفاع ایشان در تعدد معاملات است.
میرطاهر با معرفی دیگر محصولات ادامه داد: نقشه بازار یکی دیگر از سامانه هایی است که می تواند اطلاعات به روز بازار و همچنین اطلاعات مربوط به بازارگردانی را جهت رصد هدفمندتر شرکت ها در بازار سرمایه ارائه کند.
مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری صبا تامین با تاکید بر این موضوع که رصد عمومی یک بازار بزرگ با دامنه متنوعی از شرکت های مختلف با سرمایه و قیمت و ارزش بازارهای کاملا متفاوت و غیرهمگن کار دشواری است؛ گفت: برای حل چنین مساله ای “شاخص”هایی طراحی می شوند تا همانند دماسنج وضعیت عمومی آن بازار خاص مورد ارزیابی قرار گیرد. به علاوه با کمک همین شاخص می توان عملکرد یک نماد یا یک بخش خاص را در مقایسه با آن شاخص مورد ارزیابی قرار داد. تعریف و ایجاد چنین شاخصی در درک آن بازار بسیار موثر بوده و “برندینگ” آن بازار خاص خواهد بود .
او ادامه داد : با وجود شاخص شستا امکان ایجاد تمایز و برندینگ شستا و هلدینگ های تابعه نسبت به بازار سرمایه فراهم خواهد شد. به علاوه نمادهای تحت مالکیت شستا در مقایسه با شاخص شستا قابل ارزیابی خواهد بود. این شاخص ابزاری حقیقی برای پاسخگویی به برخی انتقادهای به دور از انصاف در خصوص عدم مدیریت و حمایت از نمادهای تحت مالکیت شستا را نیز فراهم خواهد آورد.