حضور اعضای هیئت مدیره شستا در صبا تامین/ انجام بزرگترین تامین مالی تاریخ بازار سرمایه

حضور اعضای هیئت مدیره شستا در صبا تامین/ انجام بزرگترین تامین مالی تاریخ بازار سرمایه

جلسه اعضای هیات مدیره شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی با هدف بررسی عملکرد شرکت سرمایه‌گذاری صبا تامین و برنامه راهبردی و تحولی این شرکت برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت سرمایه گذاری صبا تأمین، اعضای هیات مدیره شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی با حضور در شرکت سرمایه گذاری صبا تامین به بررسی عملکرد این شرکت و برنامه‌‏های راهبردی و تحولی آن پرداختند.

دکتر سید محمدجواد میرطاهر، مدیرعامل شرکت صبا تامین در این جلسه به تشریح اهم اقدامات صورت گرفته در یک سال اخیر پرداخت و گفت: کسب رتبه نخست بازده فروش توسط شرکت در همایش رتبه‌بندی شرکت‌های برتر ایران (IMI100) و اخذ موافقت مشروط هیئت پذیرش شرکت بورس اوراق بهادار برای درج شرکت در تابلوی بورس از جمله اقدامات انجام شده است.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری صبا تامین افزود: اصلاح پرتفوی سرمایه‌گذاری‌های صبا تامین به سمت شرکت‌های با بازدهی نقدی و سود تقسیمی بالاتر از دیگر اقدامات انجام شده است؛ به طوری که سهم DPS در درآمدهای عملیاتی شرکت در سال مالی اخیر از 39 درصد به 59 درصد افزایش پیدا کرده است.

به گفته وی اخذ کرسی هیات مدیره در تمامی ارکان بازار سرمایه برای اولین بار در خانواده شستا و انجام بزرگترین تامین مالی تاریخ بازار سرمایه در زمان خود با انتشار 4 هزار میلیارد تومان اوراق سازمان تامین اجتماعی در تابستان 1401 از دیگر اقدامات و دستاوردهای شرکت سرمایه گذاری صبا تامین بوده است.

میرطاهر در بخش دیگری از سخنان خود به اخذ مجوز مشاور سرمایه‌گذاری توسط شرکت سبدگردان اندیشه صبا اشاره کرد و افزود: تاسیس و شروع فعالیت صندوق‌ درآمد ثابت اوراق دولتی (دیبا) و صندوق سرمایه‌گذاری طلا (نفیس) نیز از جمله اقدامات شرکت صبا تامین در سال 1401 بوده است.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری صبا تامین در ادامه این نشست به ارائه گزارش خود در خصوص تبدیل این شرکت به گروه مالی پرداخت. همچنین اعضای محترم هیئت مدیره شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی نیز به بحث و تبادل نظر در این خصوص پرداخته و نقطه نظرات خود را بیان کردند.

تدوین برنامه جامع تحولی در هلدینگ‌های تابعه شستا

در بخش بعدی این نشست، مهندس ابراهیم بازیان، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی با بیان اینکه چندماهی است که در مجموعه شستا موضوع تدوین سند برنامه تحولی در دستور کار قرار گرفته است، گفت: در این مدت سعی شده است تا یک برنامه جامع تحولی در تمامی هلدینگ‌های تابعه تدوین و اجرایی شود.

به گفته مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی، تاکنون اقدامات موثری در این حوزه انجام شده و مجموعه صبا تامین نیز کارهای دقیق و مناسبی در این خصوص انجام داده‌ است. همچنین پس از تصویب برنامه تحولی صبا تامین در هیات مدیره، جلسات متعدد کارشناسی در مجموعه شستا نیز برگزار خواهد شد و برنامه تحولی آنها را نهایی خواهیم کرد.

مهندس ابراهیم بازیان، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی

بازیان در ادامه با اشاره به موضوع تبدیل شدن شرکت سرمایه‌گذاری صبا تامین به گروه مالی تصریح کرد: در خصوص این موضوع جناب آقای دکتر میرطاهر و تیمشان زحمات بسیار زیادی کشیدند و جلساتی نیز در این خصوص در مجموعه شستا نیز برگزار شد که در این جلسات ابعاد مختلف این موضوع مورد بررسی قرار گرفت. در این جلسه نیز بحث‌های کارشناسی بسیار خوبی مطرح و قرار بر این شد که برخی از سوالات اعضای محترم هیات مدیره شستا در خصوص تبدیل صباتامین به گروه مالی در قالب گزارش توجیهی گروه مالی به طور تفصیلی تر پاسخ داده شود.

وی در پایان تاکید کرد: امید است که مجموعه صبا تامین به یک بازوی قدرتمند در حوزه ارائه خدمات مالی در مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تبدیل شود.

گفتنی است مجمع عمومی فوق‌العاده صاحبان سهام شرکت سرمایه‌گذاری صبا تامین نیز در روز چهار شنبه 19 بهمن ماه با حضور 88.9 درصد از سهام‌داران برگزار شد و افزایش سرمایه 53 درصدی صبا تامین به تصویب رسید. بر این اساس، سرمایه این شرکت از 75000 میلیارد ریال به 115000 میلیارد ریال افزایش خواهد یافت.

بیشتر بخوانید: