صبا تامین گروه مالی شد

صبا تامین گروه مالی شد

مجمع عمومی فوق‌العاده شرکت سرمایه گذاری صبا تامین با حضور 88 درصد سهام‌داران برگزار شد و با رأی صاحبان سهام، اساسنامه این شرکت تغییر کرد و از این پس «صبا تامین» به «عنوان گروه مالی صبا تامین» به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت سرمایه‌گذاری صبا تأمین، سید محمدجواد میرطاهر، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری صبا تامین در ابتدای این نشست با اشاره به موضوع اصلی این مجمع یعنی تبدیل شرکت سرمایه‌گذاری صبا تامین به گروه مالی با اشاره به راهبردهای اصلی این شرکت گفت: انجام فعالیت‌های حوزه پذیره‌نویسی انواع اوراق تامین مالی در بازار سرمایه، تاسیس صندوق‌های مختلف بسته به نیاز ذی‌نفعان و توسعه فعالیت‌های مشاور سرمایه‌‎گذاری توسط سبدگردان اندیشه صبا، گسترش فعالیت‌های شرکت خدمات مدیریت در حوزه فناوری اطلاعات مالی، تلاش برای اصلاح ساختار مالی و سهام‌داری شرکت تأمین سرمایه امین با هدف بهبود خدمات تأمین مالی، اصلاح پورتفوی بیمه‌ای شرکت و تلاش برای تسلط بر یک شرکت بیمه‌ای مشخص، اصلاح پورتفوی بانکی شرکت با هدف بهینه‌سازی خدمات اعتباری قابل ارائه از سوی بانک‌ها و راه اندازی و توسعه فعالیت‌های شرکت واسپاری صبا تأمین از مهمترین راهبردهای مجموعه صبا تامین است.

در ادامه این نشست موضوع تغییر اساسنامه شرکت سرمایه‌گذاری صبا تامین طرح شد و سید محمدجواد میرطاهر در جمع صاحبان سهام، به تشریح برنامه مهم این شرکت، یعنی تبدیل شدن صبا تأمین به گروه مالی پرداخت و گفت: شرکت سرمایه‌گذاری صبا تامین در نظر دارد ساختار خود را به گروه مالی تغییر دهد تا بتواند با رویکرد دو سوتوان ضمن ارائه خدمات مالی متنوع و تسریع مسیر توسعه خود به خلق سود پایدار برای سهام‌داران از محل اصلاح سبد با رویکرد سرمایه گذاری سهام DPS محور اقدام کند.

 

صبا تامین؛ اولین گروه مالی زیرمجموعه وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری صبا تامین ضمن تشریح مزایای تبدیل این شرکت به گروه مالی با اشاره به گستره وسیع شرکت‌های زیر مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و نیاز مبرم آن‌ها به خدمات مالی در حوزه‌های مختلف از جمله تامین مالی، خدمات کارگزاری در بورس‌های اوراق بهادار، کالا و انرژی، خدمات مدیریت دارایی و بیمه افزود: شرکت صبا تامین به دلیل دارا بودن کارگزاری صبا تامین، سبدگردان اندیشه صبا، کارگزاری بیمه تامین آینده، کنترل مدیریت شرکت تامین سرمایه امین و… گزینه‌ مناسبی جهت ارائه کلیه خدمات تخصصی مالی به مجموعه وزارت خانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری صبا تامین در ادامه با بیان اینکه ایجاد زمینه‌های لازم برای تامین مالی هرچه بهتر شرکت‌های زیر مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به بازیابی هزینه‌های انجام شده در حوزه خدمات مالی در شرکت‌های زیر مجموعه وزارت خانه منجر خواهد شد، تصریح کرد: از دیگر مزایای تبدیل شدن به گروه مالی بهبود ساختار مالی شرکت است. این اقدام گامی موثر در جهت اصلاح پرتفوی شرکت با هدف ایجاد سبدی از سهام DPS محور خواهد بود. همچنین تسهیل در حوزه تامین مالی خارجی و ورود به حوزه های بین المللی جهت استفاده از فرصت سرمایه گذاران خارجی برای انتفاع شرکت های زیرمجموعه وزارتخانه از دیگر برنامه های این شرکت خواهد بود.

میرطاهر با اعلام برنامه این شرکت مبنی بر انتقال از فرابورس به بورس تهران گفت: بر اساس نظر هیئت محترم پذیرش بورس و اوراق بهادار تهران تبدیل شرکت سرمایه‌گذاری صبا تامین به هلدینگ( گروه مالی) الزام و ضروری برای ورود به بورس این شرکت خواهد بود.

در ادامه این نشست پیشنهادات هئیت مدیره شرکت صبا تامین به رای گذاشته شد و با تغییر اساسنامه، تبدیل این شرکت به گروه مالی به تصویب رسید.