تصویب افزایش سرمایه «وهامون»

تصویب افزایش سرمایه «وهامون»

مجمع عمومی فوق‌العاده افزایش سرمایه شرکت سرمایه‌گذاری هامون صبا به میزان 100درصد از مبلغ 5,000 میلیارد ریال به 10,000 میلیارد ریال از محل مطالبات حال‌شده سهامداران و آورده نقدی با حضور بیش از ۷۱ درصد سهامداران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی گروه مالی صبا تأمین، در ابتدای این مجمع که در روز شنبه ۱۰ شهریورماه 1403 در محل سالن تلاش برگزار شد، علی همایون قائم مقام مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری هامون صبا به تشریح طرح افزایش سرمایه پرداخت و گفت: عواملی همچون حفظ منابع درآمدی شرکت، جلوگیری از کاهش ارزش پرتفوی سرمایه‌گذاری‌ وهامون، جبران مخارج سرمایه‌گذاری انجام‌شده و افزایش توان رقابتی شرکت در مقایسه با رقبا اصلی‌ترین دلایل افزایش سرمایه شرکت سرمایه‌گذاری هامون صبا هستند.

وی در ادامه با ذکر مفروضات مدل افزایش سرمایه، خالص ارزش فعلی طرح افزایش سرمایه را بالغ بر 1,590 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: همچنین نرخ بازده داخلی طرح مزبور بالغ بر 41 درصد بوده که نشان از جذابیت سرمایه‌گذاری در افزایش سرمایه این شرکت دارد.

در پایان افزایش سرمایه 100 درصدی شرکت سرمایه‌گذاری هامون صبا با رای اکثریت سهامداران این شرکت مورد تایید و تصویب قرار گرفت.

شایان ذکر است با توجه به توضیحات مطرح شده در مجمع افزایش سرمایه، افزایش سرمایه مذکور می‌تواند در افق 5 ساله علاوه بر تقسیم سود حداکثری سالیانه، سودآوری شرکت را به بیش از 10,000 میلیارد ریال افزایش دهد.