مدیرعامل گروه مالی صبا تأمین در نشست خبری مطرح کرد: تشریح عملکرد، دستاوردها و برنامه‌های پیش‌روی صبا تأمین

مدیرعامل گروه مالی صبا تأمین در نشست خبری مطرح کرد: تشریح عملکرد، دستاوردها و برنامه‌های پیش‌روی صبا تأمین

مدیرعامل گروه مالی صبا تامین، با اشاره به تبدیل شدن شرکت از سرمایه گذاری به گروه مالی، اخذ کرسی هیئت مدیره در تمام ارکان بازار سرمایه، انتقال نماد صبا از فرابورس به بورس و افزایش حدودا ۴ برابری سرمایه شرکت و رتبه اول سرمایه در بین هلدینگ‌های تابعه شستا به عنوان شاخص‌ترین دستاوردهای این شرکت، به تشریح مهم‌ترین برنامه‌های آتی گروه مالی صبا تامین از جمله عرضه اولیه نفت ستاره خلیج فارس پرداخت.

به گزارش روابط عمومی گروه مالی صبا تامین، سید محمدجواد میرطاهر، مدیرعامل گروه مالی صبا تامین در نشست خبری خود که روز دوشنبه 24 مهرماه برگزار شد، با بیان اینکه گروه مالی صبا تأمین، هلدینگ تخصصی در حوزه ارائه خدمات مالی، بورس، بانک و بیمه و ذیل شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی است، گفت: گروه مالی صبا تأمین با مالکیت شرکت‌های کارگزاری صبا تأمین، سبدگردان اندیشه صبا، سرمایه‌گذاری هامون صبا، خدمات مدیریت صبا تأمین و کارگزاری بیمه تأمین آینده و با تکیه بر توانایی‌های خود، طیف گسترده‌ای از خدمات مالی را به عموم مردم، به ویژه گروه معظم تأمین اجتماعی ارائه می‌کند.

صبا تأمین، بزرگترین گروه مالی کشور از حیث ارزش بازار

میرطاهر با بیان اینکه گروه مالی صبا تأمین بزرگترین گروه مالی کشور از حیث ارزش دارایی ها )با ارزش پرتفوی سرمایه گذاری 54 همت معادل حدود نیم درصد ارزش بازار سرمایه( است، افزود: این شرکت ارائه کننده انواع خدمات مالی در حوزه‌های بورس، بانک و بیمه از جمله بازارگردانی، پردازش اطلاعات مالی، خدمات بیمه‌ای، مشاوره‌های عرضه و پذیرش، انجام معاملات بازار سهام است.

وی با اشاره به اینکه این شرکت تنها گروه مالی زیرمجموعه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و بازوی سرمایه‌گذاری و تامین مالی خانواده بزرگ تامین اجتماعی است، ادامه داد: به عنوان مثال انتشار 4 هزار میلیارد تومان اوراق برای سازمان تامین اجتماعی و راهبری و مشاوره تامین مالی به هلدینگ‌های بزرگ شرکت سازمان سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی مانند تاپیکو، تاصیکو، سیتا از جمله اقدامات گروه مالی صبا تامین بوده است. این شرکت همچنین دارای زنجیره کامل خدمات مالی جهت ارائه به خانواده بزرگ بازنشستگان تامین اجتماعی و سهامداران با هدف نگهداری و حفظ منافع در گروه تامین اجتماعی و پایداری بلندمدت شرکت است.

حفاظت از حقوق سهام‌دارن، شفافیت، پاسخگویی سریع و شایسته، از جمله ارزش‌های محوری صبا تامین/
با تخلف بدون ملاحظه برخورد میکنیم

مدیرعامل گروه مالی صبا تامین در ادامه به تشریح اهداف و اصول این شرکت پرداخت و تصریح کرد: تبدیل شدن به رهبر بازار در ارائه خدمات مالی و کسب حداکثری سهم بازار، بهینه سازی و متوازن سازی سبد دارایی ها با محوریت افزایش بازده، نقدشوندگی و مدیریت ریسک، نهادسازی و ابزارسازی مالی با رویکرد نوآورانه و فن آورانه، تجزیه و تحلیل همزمان بازارهای موازی در جهت حداکثر نمودن ثروت سهامداران و ارائه خدمات جامع مالی به خانواده بزرگ تامین ‌اجتماعی و جلوگیری از بروز عدم‌النفع از جمله مهمترین اهداف گروه مالی صبا تامین تاکنون بوده است.

میرطاهر پاسخگویی سریع، دقیق و شایسته را از ارزش های محوری این شرکت برشمرد و گفت: ما در گروه مالی صبا تامین تلاش کرده‌ایم تا با چابکی، بهبود مستمر، انعطاف پذیری و سازگاری با شرایط متغیر و همچنین تصمیم گیری داده محور، به موقع، بهینه و استراتژیک اهداف خود را دنبال کنیم و خود را ملزم به شفافیت و حفاظت از حقوق سهامداران می‌دانیم و بدون ملاحظه با تخلف و متخلفان برخورد می‌کنیم.

ارائه طیف وسیعی از خدمات مالی توسط صبا تأمین؛ از بازارگردانی تا سبدگردانی

در ادامه این نشست خبری مدیرعامل گروه مالی صبا تامین به اقدامات و فعالیت‌های این شرکت اشاره کرد و گفت: مدیریت پورتفوی سرمایه‌گذاری،  شامل خرید و فروش سهام و اوراق بهادار در بازارهای سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی از جمله این اقدامات است.

به گفته میرطاهر گروه مالی صبا تامین طیف وسیعی از خدمات مالی به واسطه شرکت‌های تابعه را از جمله بازارگردانی و تأمین نقدینگی با هدف بهبود وضعیت سهام شرکت‌ها در بازار بورس و ارائه خدمات مرتبط با بازارگردانی، مدیریت دارایی از طریق سبدگردانی و مدیریت سرمایه‌گذاری برای افزایش سودآوری شرکت‌ها و سهامداران، تأمین مالی شرکت‌ها از طریق مشارکت در انتشار اوراق قرضه و سایر ابزارهای تأمین مالی ارائه می‌کند.

 وی با بیان اینکه مشاوره عرضه و پذیرش ارائه خدمات مشاوره‌ای به شرکت‌ها و سازمان‌ها برای عرضه و پذیرش در بازار بورس از دیگر خدمات مالی گروه مالی صبا تامین است، اظهار کرد: خدمات کارگزاری ایجاد بستر معاملات در بازار سهام توسط شرکت کارگزاری صباتامین، ارائه خدمات بیمه‌ای ارائه خدمات بیمه ای به منظور مدیریت ریسک اموال و دارایی ها توسط کارگزاری بیمه تامین آینده و توسعه فناوری‌های مالی «فین‌تک» طراحی و ارائه محصولات نوآورانه مالی بر پایه فناوری‌های نوین از دیگر خدمات ارائه شده توسط این مجموعه است.

میرطاهر: تبدیل شدن شرکت از سرمایه گذاری به گروه مالی موجب حفظ بقای صبا تامین شده است

مدیرعامل گروه مالی صبا تامین در بخش دیگری از این نشست به مهمترین دستاوردهای شرکت پرداخت و گفت: تبدیل شدن شرکت از سرمایه گذاری به گروه مالی، اخذ کرسی هیئت مدیره در تمام ارکان بازار سرمایه، انتقال نماد صبا از فرابورس به بورس و افزایش حدودا ۴ برابری سرمایه شرکت و رتبه اول سرمایه در بین هلدینگ های تابعه شستا، رتبه نخست بازدهی فروش در ارزیابی همایش صد شرکت برتر ایران IMI100 و کسب رتبه اول تحقق بودجه در بین هلدینگ های شستا از حیث درآمد عملیاتی از جمله مهمترین دستاوردهای این شرکت بوده است.

انجام بزرگترین و سریع ترین تامین مالی تاریخ بازار سرمایه؛
انتشار 4 هزارمیلیارد تومان اوراق برای سازمان تامین اجتماعی

میرطاهر در ادامه به تشریح اقدامات انجام شده در حوزه  تامین مالی پرداخت و گفت: تامین مالی از طریق انتشار صکوک در بازار سرمایه برای گروه مالی صباتامین به مبلغ دو همت، تهیه بسته جامع تامین مالی متناسب با پروژه های هلدینگ های زیرمجموعه شستا، انجام بزرگترین و سریع ترین تامین مالی تاریخ بازار سرمایه با انتشار 4 هزارمیلیارد تومان اوراق برای سازمان تامین اجتماعی، انتشار 4 هزارمیلیارد تومان اوراق تامین مالی برای شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی، انتشار اوراق اجاره به ارزش 2000 میلیارد تومان برای تامین مالی شرکت گروه مالی صباتامین، انتشار اوراق اجاره سیمان فارس به مبلغ 300 میلیارد تومان، انتشار 230 میلیارد تومان اوراق برای آب نیر و 8 انتشار 15 میلیارد تومان اوراق مرابحه شرکت داروسازی کاسپین تامین بخشی از اقدامات این شرکت در حوزه تامین مالی بوده است.

تشریح آخرین اقدامات صورت گرفته برای بورسی شدن نفت ستاره خلیج فارس

وی در ادامه ضمن تشریح روند بورسی کردن شرکت‌های زیرمجموعه شستا به اخذ پذیرش برای شرکت نفت ستاره خلیج فارس پرداخت و گفت: همچنین شرکت‌های پگاه تهران، پگاه زنجان، پتروشیمی شیمی بافت، مجمع صنعتی اسفراین، بسته بندی پگاه، صنایع شیر ایران و پخش دارویی اکسیر نیز در مرحله اخذ پذیرش قرار دارند.

مدیرعامل گروه مالی صبا تامین همچنین به درج نماد گروه مالی شهر، سرمایه‌گذاری و توسعه صنایع لاستیک، کشت و صنعت دامپروری پگاه فارس، شیرخشک نوزاد پگاه، سرمایه‌گذاری ساختمانی نوین و هلدینگ کشت و دام تامین اشاره کرد و گفت: عرضه اولیه شرکت‌های محصولات کاغذی لطیف، سرمایه‌گذاری هامون صبا، صنایع شیمیایی کمیاگران امروز، سیمان آبیک، صنایع سرام آرا، کنترل خوردگی تکین کوی، داروسازی شهید قاضی، گروه مالی صبا تامین، آنتی بیوتیک سازی ایران نیز توسط کارگزاری صبا تامین انجام شده است.

دارایی تحت مدیریت گروه مالی صبا تأمین، 90 هزار میلیارد تومان

میرطاهر در ادامه از افزایش دارایی های تحت مدیریت گروه مالی صباتامین به 90 هزار میلیارد تومان خبر داد و گفت: اصلاح ساختار حاکمیت شرکتی در گروه مالی صباتامین و شرکت‌های تابعه، ارتقاء رتبه اعتباری از A– به A توسط شرکت رتبه بندی اعتباری پایا و افزایش درآمدهای عملیاتی به 8160 میلیارد تومان و سود به 7223 میلیارد تومان در اردیبهشت ماه 1403  از جمله مهم‌ترین اقدامات صورت گرفته در سال مال اخیر بوده است.

 وی با اشاره به افزایش چشم گیر کیفیت درآمدهای عملیاتی از طریق افزایش وزن درآمد سود سهام از کل درآمدهای عملیاتی از 29 درصد به 74 درصد نیز تصریح کرد: سود خالص سبدگردان اندیشه صبا طی دوسال تا 602 درصد افزایش یافته است. همچنین دارایی‌های صندوق‌های تحت مدیریت شرکت سبدگردان اندیشه صبا به 21063 میلیارد تومان طی سه سال افزایش یافته است. همیچنین صندوق طلای نفیس، اوراق دیبا، بخشی پتروشیمی پتروصبا و بازنشستگی تکمیلی نیز از جمله آخرین صندوق‌های تاسیس شده توسط سبدگردان اندیشه صبا هستند.

رتبه سوم کارگزاری صبا تامین در بین بیش از 100 شرکت کارگزاری

 مدیرعامل گروه مالی صبا تامین بر ارتقاء و تثبیت جایگاه شرکت سبدگردان اندیشه صبا به عنوان سومین سبدگردان بزرگ کشور تاکید کرد و افزود: همچنین کارگزاری صبا تامین نیز موفق به کسب رتبه سوم در بین بیش از 100 شرکت کارگزاری در شهریورماه 1403 شده است.

میرطاهر با بیان اینکه سود عملیاتی کارگزاری بیمه تامین آینده طی دوسال تا 439 درصد افزایش یافته است، تصریح کرد: نماد وهامون نیز در بازار سرمایه بازدهی 102 درصدی داشته است. همچنین گروه مالی صبا تامین بازارگردانی شرکت‌های تابعه شستا )85 نماد( به ارزش 10.7 هزارمیلیاردتومان را نیز انجام می‌دهد.

وی در پایان به تشریح  برنامه‌های پیش رو و اقدامات تحولی جدید پرداخت و گفت: خرید سهام یک شرکت بیمه به صورت کنترلی و خروج از بانک‌ها و شرکت های بیمه غیر مدیریتی دو برنامه مهم گروه مالی صبا تامین هستند. همچنین این شرکت با جدیت استراتژی بهیـنه سازی پرتفوی سرمایه‌گذاری‌های شرکت بر اساس شرایط روز بازار و اقتصاد کلان و حرکت به سمــت DPS محور شدن پرتفوی سرمایه‌گذاری‌ها را دنبال می‌کند.

مدیرعامل گروه مالی صبا تامین با بیان اینکه تداوم فرآیند عرضه و پذیرش ســـهام شرکت‌های گـــــــروه شســـــتا در بازار بـــورس و فرابورس ایـــران در دستور کار این شرکت قرار دارد گفت: مصمم هستینم تا هرجه سریع‌تر عرضـه اولیه شــرکت نفت ســـتاره خلیج فــــارس و عرضـــــــــه اولیه شرکت سنگ آهــــن مرکـــــزی را به سرانجام برسانیم.

میرطاهر راه‌‏اندازی باشگاه مشـــــتریان جامـــع مبتنی بر فعالیت شـــــرکت‏‌های کارگــــــــزاری صــــبا تأمیـــــن، کارگزاری بیمه تامین آینده و سبدگردان اندیشه صـبا را از جمله اقدامات مهم برای جلب مشتریان حقیقی عنوان کرد و افزود: این شرکت در عین حال توســــــعه خدمات درون گروهی به مجمــــوعه شــــرکت‌های تابعه شســـــتا (شامل خدمات بیمه، کارگــــــــــــزاری، فــــــــــــناوری اطـــــــــــــلاعات و…) را نیز دنبال می‌کند.

میرطاهر در ادامه به افزایش سقف صنــــدوق های فعلی و توسعه صندوق های جدید در شرکت سبدگردان اندیشه صبا اشاره کرد و توضیح داد: برای مثال سقف صندوق طلای سبدگردان اندیشه صبا با نماد “نفیس”، تا دو برابر افزایش یافته است.