سقف صندوق طلای “نفیس” افزایش یافت

سقف صندوق طلای “نفیس” افزایش یافت

صندوق سرمایه‌گذاری طلای “نفیس” موفق به دریافت مجوز افزایش سقف واحدهای سرمایه‌گذاری از سازمان بورس و اوراق ‌بهادار شد.

به گزارش گروه مالی صبا تأمین، با مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار سقف واحدهای قابل صدور صندوق مبتنی بر طلای صبا با نماد “نفیس” از 200 میلیون به 400 میلیون واحد افزایش یافت.

خالص ارزش دارایی نفیس در حال حاضر از 480 میلیارد تومان عبور کرده و با سرعت رشد فعلی ارزش خالص دارایی صندوق نفیس که بالغ بر 200 درصد از ابتدای سال 1403 بوده است، انتظار می رود به زودی این دارایی به بیش از یک همت برسد.این صندوق، با اختصاص دارایی‌های خود به گواهی سپرده کالایی سکه و شمش طلا یکی از بهترین گزینه‌ها برای تنوع‌سازی سبد سرمایه‌گذاری علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری در این حوزه است و جزو صندوق‌های با حباب پایین محسوب می‌شود.

گفتنی است صندوق طلای “نفیس” با بازدهی سالانه بیش از 68 درصد بیشترین بازدهی بین صندوق‌های طلا را دارد و در چند ماه اخیر بدلیل تنش‌های نظامی و با افزایش نرخ طلای جهانی اقبال سرمایه‌گذاران نسبت به صندوق‌های طلا افزایش یافته است.

صندوق‌های طلا قابلیت رشد قیمتی و پوشش مناسب در برابر تورم را دارند و در دوره‌های سرمایه‌گذاری بلندمدت در مقایسه با سایر بازارها سود بیشتری را عاید سرمایه‌گذاران می‌کنند.

از مهم ترین مزایای این صندوق نسبت به خرید فیزیکی طلا می‌توان به برخورداری از معافیت مالیاتی، کارمزد معاملاتی اندک و حذف ریسک اصالت و نگه داری فیزیکی طلا اشاره نمود.

صندوق مبتنی بر طلای صبا با نماد “نفیس” از طریق سامانه معاملاتی تمام کارگزاری‌ها قابل خرید و فروش است.