مدیرعامل جدید هلدینگ صبا تامین معرفی شد

مدیرعامل جدید هلدینگ صبا تامین معرفی شد

با حضور اعضای هیات مدیره و کارکنان:

مدیرعامل جدید هلدینگ صبا تامین معرفی شد

محمدعلی شیرازی که با حکم مدیرعامل شستا و تصمیم اعضای هیات مدیره به عنوان مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری صبا تامین انتخاب شده با حضور رییس هیات مدیره هلدینگ صبا تامین در جمع مدیران و کارکنان این شرکت معرفی شد.

خدامرادی: “شیرازی” از رده کارشناسی فعالیت خود را آغاز کرده است

به گزارش روابط عمومی صبا تامین، سعید خدامرادی مدیرعامل سابق صبا تامین گفت: محمدعلی میرزاکوچک شیرازی مدیرعامل جدید صباتامین از جمله مدیران بازار سرمایه است که فعالیت های اجرایی خود را از رده کارشناسی آغاز و به سطح مدیریت رسیده است.

نشست معرفی محمدعلی میرزاکوچک شیرازی عضو هیات موظف هیات مدیره و مدیرعامل جدید شرکت سرمایه گذاری صبا تامین با حضور اعضای هیات مدیره، مدیران و کارشناسان صبا تامین برگزار شد.

سعید خدامرادی مدیرعامل سابق صبا تامین در این نشست اظهار داشت: محمدعلی میرزاکوچک شیرازی مدیرعامل جدید صباتامین از جمله مدیران بازار سرمایه است که تجربه مدیریت در اصطلاح عمودی را نداشته است. وی فعالیت های اجرایی خود را از رده کارشناسی آغاز و به سطح مدیریت رسیده است.

وی افزود: با شناخت چند ساله ای که از آقای شیرازی در حوزه شایستگی های اجرایی و توانایی علمی دارم حضور وی در هلدینگ صبا تامین را به فال نیک می گیرم.

خدامرادی با اعلام وضعیت کنونی صبا تامین در دوره مدیریت 14 ماهه خود گفت: روحیه تیمی و همکاری مشترک کارکنان در عین حفظ ساختار سیستماتیک از جمله نقاط قوت شرکت محسوب می شود. زیرساخت های ایجاد شده در حوزه تدوین استراتژی ها و طراحی تاپ چارت هلدینگ زمینه فعالیت های آتی را تسهیل کرده است.

مدیرعامل سابق صبا تامین افزود: سومین نکته موثر در دوره چهارده ماهه فعالیت اخیر صبا تامین همراهی و همدلی اعضای هیات مدیره است که در بسیار از موارد از موضع حمایتی و کارشناسی به فعالیت های هلدینگ کمک کردند. این در حالی بود که وظایف و ماموریت های صبا تامین به خصوص در حوزه واگذاری شرکت های وابسته به شستا بسیار دشوار بود.

آبکار: وظایف صبا تامین تخصصی و دشوار است

اکبر آبکار رییس هیات مدیره شرکت سرمایه گذاری صبا تامین و معاون اداری و مالی شستا در نشست صمیمانه معرفی مدیرعامل جدید صبا تامین گفت: سال گذشته ساختار صبا تامین نیازمند اصلاحات اساسی و ساختاری با قید فوریت بود که حضور آقای خدامرادی به عنوان مدیرعامل برای اعمال تغییرات و بهینه سازی هلدینگ ضرورت پیدا کرد.

وی با بیان اینکه صبا تامین و شرکت های تابعه آن در ماه های اخیر درگیر وظیفه سنگین تامین مالی برای پرداخت حقوق و عیدی کارگران، بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی بودند اظهار داشت: تامین و تزریق یکهزار و 700 میلیارد تومان برای پرداخت به سازمان تامین اجتماعی در یک دوره کوتاه مدت نشان دهنده ایجاد پتانسیل بالا در صبا تامین است.

رییس هیات مدیره صبا تامین در ادامه گفت: استراتژی و ترکیب ساختاری فکری آقای خدامرادی به عنوان صاحب نظر در حوزه مدیریت چه در معاونت برنامه ریزی شستا و چه در راس هلدینگ صبا تامین باعث تحول اساسی بوده است. شستا اعلام کرده با توجه به تخصص وی آماده است تا جایگاه ویژه ای در نظر بگیرد و از تجربیات آقای خدامرادی بهره گیرد.

معاون اداری و مالی شستا اظهار داشت: با وجود حجم بالای ارقام تراکنش های انجام شده در صبا تامین شاهد هستیم که هیچ تخلف یا سواستفاده ای از سوی نهادهای نظارتی گزارش نشده و این سلامت موید حساسیت و بهره گیری آقای خدامرادی از نیروی پاک و متخصص در این هلدینگ تخصصی مالی است.

آبکار بیان داشت: کل اوراق منتشر شده در بازار سال جاری حدود یکصد هزار میلیارد تومان بوده که حدود 22هزار میلیارد تومان از این مبلغ متعلق به شستا است که حدود 20 درصد از سهم کل بازار را به خود اختصاص داده است. این روزها که اخبار مختلف از تخلفات و حجم آنها را می شنویم بیشتر به سلامت و التزام خانواده شستا به وظایف و اهداف خود پی می بریم.

وی تاکید کرد: آنچه به عنوان سرمایه در اختیار شستا قرار داد حق الناس است و به همین دلیل واضح باید برای هزینه ها حساسیت ویژه ای به خرج داد. آقای خدامرادی حتی در مواردی که در حوزه اختیارات مدیرعامل بود هم موارد را با هیات مدیره هماهنگ می کرد تا هیچ شبهه ای ایجاد نشود.

رییس هیات مدیره هلدینگ صبا تامین تعیین و تکلیف سهام خریداری شده پالایشگاه نفت اصفهان به مبلغ یک هزار و 200 میلیارد تومان و مشکلات ناشی از عدم ثبت بهره آن و ایجاد پرتفوی بسیار مناسب را دو دستاورد بزرگ دیگر صبا تامین در یک سال گذشته دانست.

وی در پایان از مدیران و کارشناسان صبا تامین درخواست کرد تا با همان روحیه سابق از آقای شیراز به عنوان مدیرعامل جدید صبا تامین حمایت کنند.

شیرازی: امیدوارم که باعث سربلندی افرادی شوم که به اینجانب اعتماد کرده اند

محمدعلی شیرازی که با حکم مدیرعامل شستا و تصمیم اعضای هیات مدیره به عنوان مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری صبا تامین انتخاب شد در این نشست گفت: اگر بخواهم یک نفر را نام ببرم که حق استادی و ریاست بر اینجانب دارد کسی نیست جز آقای خدامرادی.

مدیرعامل هلدینگ صبا تامین افزود: انتخاب به عنوان جانشین آقای خدامرادی سومین افتخاری است که در طول این سال ها نصیب اینجانب شده است.

شیرازی تاکید کرد: اگر اصرار شخص آقای خدامرادی و اظهار لطف مدیرعامل شستا نبود محال بود که این مسوولیت را بپذیرم و امیدوارم که باعث سربلندی افرادی شوم که به اینجانب اعتماد کرده اند.

محمدعلی شیرازی مدیرعامل هلدینگ صبا تامین متولد 1359 از چهره های جوان در بازار سرمایه با مدرک دکتری مدیریت مالی است که از سوابق مدیریتی قابل توجه در هلدینگ ها و شرکت های اقتصادی برخوردار است. “شیرازی” دارای سوابق متعدد پژوهشی شامل تالیف مقالات علمی مانند “شناسائی و اولویت بندی عوامل موثر در تشکیل شرکت های هلدینگ در جمهوری اسلامی ایران از دیدگاه مدیران” و ترجمه کتاب “راهنمای کاربردی مدیریت سرمایه گذاری (انتشارات سازمان بورس و اوراق بهادار)” است. 

شرکت سرمایه گذاری صبا تأمین به عنوان یک هلدینگ سرمایه گذاری، علاوه بر مدیریت سبد سهام، سرپرستی و مدیریت شرکت های تابعه خود که بیشتر در حوزه خدمات مالی متمرکز هستند را بر عهده دارد. تامین نیاز شرکت های تابعه شستا در حوزه هایی همچون خدمات تأمین مالی و ارزی، واگذاری تخصصی شرکت ها، سبدگردانی و بازارگردانی سهام، مهمترین وظایف حاکمیتی هلدینگ صبا تامین است.