رونمایی از صندوق سرمایه‌گذاری بازنشستگی تکمیلی صبا تأمین

رونمایی از صندوق سرمایه‌گذاری بازنشستگی تکمیلی صبا تأمین

گروه مالی صبا تأمین از اولین صندوق بازنشستگی تکمیلی بازار سرمایه در کشور تحت عنوان صندوق سرمایه‌گذاری بازنشستگی صبا تامین رونمایی کرد.

به گزارش روابط عمومی گروه مالی صبا تأمین، شرکت سبدگردان اندیشه صبا، به عنوان یکی از زیر مجموعه‌های گروه مالی صبا تأمین، از اولین صندوق بازنشستگی تکمیلی بازار سرمایه تحت عنوان صندوق سرمایه‌گذاری بازنشستگی صبا تأمین رونمایی کرد.

مراسم رونمایی ازصندوق سرمایه‌گذاری بازنشستگی صبا تأمین، در غرفه گروه مالی صبا تأمین در پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت مالی (بورس، بانک و بیمه) و با حضور دکتر علیرضا عسگریان معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، دکتر وحید زارع فکری مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دکتر سید محمدجواد میرطاهر، مدیرعامل گروه مالی صبا تأمین و جمعی از مدیران و معاونان این شرکت برگزار شد.

در جریان رونمایی از این خدمت جدید صبا تأمین که در ادامه رونمایی از چندین دستاورد و خدمت جدید گروه مالی صبا تأمین انجام شد، به برخی از ویژگی‌های صندوق سرمایه‌گذاری بازنشستگی صبا تأمین نیز پرداخته شد. از جمله این ویژگی‌ها می‌توان به «هدایت مستمر نقدینگی به بازارسرمایه»، « شفافیت در عملکرد و سرمایه گذاری»، «بازدهی بالا در بلندمدت»، «امکان اجرای طرح های آتیه کارمندان» و … اشاره کرد.

تاکید معاون وزیر رفاه بر حمایت از بیمه سرمایه‌گذاری تکمیلی

در بخش دیگری از این مراسم دکتر عسگریان با بیان اینکه در چندین لایه از بازنشستگان وجود دارند گفت: در بخش نظام میانه همه بازنشستگان حضور دارند، اما در عین حال در نظام چند لایه قسمتی شکل می گیرد به اسم بیمه تکمیلی تا هر فرد برای آینده خود برای خود در جای دیگری خارج از بیمه اجباری سرمایه گذاری کند.

وی با تاکید بر اینکه باید از طرح بیمه سرمایه گذاری تکمیلی به طرق مختلف حمایت شود، افزود: برای حمایت از این طرح، دو دسته حمایت دائمی و نسبی وجود دارد. فردی که در بخش میانه بازنشستگان قرار دارد به صورت اجباری و از طریق بیمه مورد حمایت است اما فردی که می خواهد عایدات بیشتری داشته باشد این صندوق‌ها را انتخاب می کند.

معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، شرط موفقیت این صندوق ها را ارائه ضمانت به افراد دانست و گفت: هر معامله ای نیازمند ضمانت است. در معاملاتی از این دست مردم بعضا متضرر شده‌اند و آسیب دیده‌اند یا خیلی از صندوق‌های خوب که دو وجهی بودند به بن بست خورده‌اند. پس این صندوق باید یک ضمانت مفهومی داشته باشد، یعنی هرسال خودش را بازتعریف کند. اگر بتواند هرسال خود را بازتعریف کند و اوج و کف را به سپرده‌گذاران بدهد، آنها می توانند به آن اعتماد کنند.

عسگریان ادامه داد: به نظر می رسد که جامعه هدف در این دوره خوب شناسایی شده‌اند و در نظام چند لایه بیمه‌ای‌و حمایتی، شرکت گروه مالی صبا تامین قادر است در بخش بیمه ای پیشرو باشد.

دکتر سید محمدجواد میرطاهر نیز در حاشیه این مراسم گفت: پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت مالی فرصتی شد تا گروه مالی صبا تامین از چندین خدمت و دستاورد خود رونمایی کند. البته رونمایی از خدمات جدید محدود به نمایشگاه نشده و در هفته‌ها و ماه‌های آتی نیز این روند ادامه خواهد داشت.

پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت مالی (بورس، بانک و بیمه) از سه‌شنبه ١۶ خرداد ماه تا جمعه ١٩ خرداد ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شدد و گروه مالی صبا تأمین نیز در این نمایشگاه حضور پررنگی داشت.

این نمایشگاه که به عنوان بزرگترین رویداد ایران در زمینه بورس، بانک و بیمه شناخته می‌شود، سالانه با حضور جمع کثیری از شرکت‌های توانمند داخلی و خارجی در زمینه بورس، بانک و بیمه برپا شده و شرکت‌های مختلف به ارائه خدمات و اقدامات خود در این حوزه می‌پردازند و دستاوردهای خود را در معرض بازدید دست‌اندرکاران و متخصصان این عرصه قرار می‌دهند.