برگزاری نشست هم‌اندیشی استارتاپ‌های حوزه بورس: از بررسی چالش‌های تامین مالی تا مشکل بازارهای انحصاری

برگزاری نشست هم‌اندیشی استارتاپ‌های حوزه بورس: از بررسی چالش‌های تامین مالی تا مشکل بازارهای انحصاری

نشست هم‌اندیشی استارتاپ‌های حوزه بورس با همکاری گروه مالی صباتامین، با هدف به اشتراک گذاشتن چالش‌ها و فرصت‌های پیش‌روی کسب‌وکارهای این حوزه به میزبانی انجمن فین‌تک ایران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی گروه مالی صبا تأمین، نشست هم‌اندیشی استارتاپ‌های حوزه بورسی 29 ام آذرماه با حضور نمایندگان گروه مالی صبا تامین، اعضای هیئت مدیره انجمن فین‌تک ایران و مدیران عامل و نمایندگان استارتاپ‌های حوزه بورس در محل انجمن فینتک برگزار شد و در این نشست، برخی از بزرگترین بازیگران اکوسیستم نوآوری بازارسرمایه نظیر سهامیاب، گروه مالی فارابی، بیدارکس، بورس تریدر و… درخصوص چالشهای فراروی جامعه استارتاپی بازارسرمایه گفتگو کردند.

مشکلات عدیده رگولاتوری، چالش‌های تامین مالی و سرمایه‌گذاری، نبود حامی و پشتیبان درصورت بروز مشکل، عدم دسترسی مناسب به زیرساخت فنی، وجود بازار انحصاری و مقاومت شرکت‌های بزرگ با شکل‌گیری استارتاپ‌های نوپا، مشکلات ارتباط با سایر فعالان این حوزه از جمله چالش‌های مطرح شده توسط حاضرین جلسه بود.

به منظور تسهیل چالش‌های موجود و رساندن صدای فعالان این حوزه به نهادهای تصمیم‌گیر، اکثر حاضرین جلسه از عضویت در این انجمن استقبال نموده و با تشکیل کمیسیون بازار سرمایه موافقت نمودند.

گفتنی است، انجمن صنفی کارفرمایی فناوری‌های نوین مالی ایران یک نهاد تخصصی صنفی تحت نظارت وزارت کار است و با هدف قدرت بخشیدن به شرکت‌های فن‌آور مالی بخش خصوصی فعالیت می‌نماید. در ابتدای تابستان 1402 پیشنهاد عضویت در این انجمن توسط مدیریت توسعه کسب و کار در کمیته نوآوری و تحول دیجیتال گروه مالی صبا تامین مطرح شد و درنهایت مقرر گردید شرکت خدمات مدیریت صباتامین به عنوان بازوی فنی گروه مالی صبا تأمین و توسعه دهنده چند محصول حوزه بازارسرمایه، در این انجمن عضو گردد.

در این انجمن، شرکت‌ها مطابق با حیطه فعالیت خود در کمیسیون‌های مربوطه عضو می‌شوند و باتوجه به ارتباط محصولات شرکت خدمات مدیریت صبا تأمین با بازارسرمایه، پیشنهاد تشکیل کمیسیون بازار سرمایه توسط آقای موسوی به این انجمن ارائه گردید که توسط آن انجمن پذیرفته شد.

۱۴:۵۹