صبا تأمین رتبه نخست بازده فروش در بین 500 شرکت برتر را کسب کرد

صبا تأمین رتبه نخست بازده فروش در بین 500 شرکت برتر را کسب کرد

گروه مالی صبا تأمین در بیست و ششمین دوره از رتبه بندی سالانه 100 شرکت برتر کشور(IMI100) موفق به کسب رتبه اول در بخش بیشترین «بازده فروش» در بین 500 شرکت برای دومین سال متوالی شد.


به گزارش روابط عمومی گروه مالی صبا تامین، همزمان با آغاز بهمن ماه و به روزرسانی سالانه رتبه‌بندی شرکت‌های برتر کشور، این هلدینگ توانست رتبه نخست «بازده فروش» را در میان 500 شرکت برتر کشور از آن خود کند.

براساس این گزارش گروه مالی صبا تأمین همچنین موفق شد تا رتبه نخست بیشترین سودآوری و بالاترین ارزش افزوده را در بین 100 شرکت دوم همایش IMI100 کسب کند.

همایش IMI100 در این دوره از برگزاری خود در محل سالن همایش‌های صدا و سیما، میزبان وزیر امور اقتصاد و دارایی، وزارت صمت، مقامات اقتصادی و صنعتی کشور و مدیران شرکت‌های برتر ایران بود. در این همایش ضمن اعلام مهم‌ترین نتایج رتبه بندی 500 شرکت بزرگ کشور، از شرکت‌های برتر و دارای رتبه ویژه تقدیر شد.


گفتنی است رتبه‌بندی شرکت‌های برتر کشور، امسال برای بیست و ششمین سال متوالی برگزار شد که بر اساس آن از سوی سازمان مدیریت صنعتی، شرکت‌های برتر براساس ۳۲ شاخص اصلی از جمله میزان فروش، ارزش افزوده، تعداد کارکنان، اشتغال، دارایی‌ها، بهره‌وری، صادرات و غیره ارزیابی شدند.

شاخص سود‌آوری و عملکرد، شاخص بهره‌‌‌وری، بهره‌وری کل، بهره‌وری کل عوامل، بهره‌وری نیروی انسانی، شاخص‌‌‌های صادرات، سرانه صادرات، رشد صادرات، رشد نقدینگی، شاخص بدهی و شاخص بازار از دیگر شاخص‌‌‌هایی هستند که در این رتبه‌بندی مورد استفاده قرار می‌گیرند.