پیام نوروزی مدیرعامل گروه مالی صبا تأمین

پیام نوروزی مدیرعامل گروه مالی صبا تأمین

مدیرعامل گروه مالی صبا تأمین همزمان با آغاز سال 1403، در پیام نوروزی خود ضمن تبریک سال جدید بر هموطنان، ذینفعان به ویژه بازنشستگان عزیز تأمین اجتماعی و سهامداران، به مرور مهم‌ترین دستاوردها و رویدادهای سال گذشته در این شرکت پرداخت.

به گزارش روابط عمومی گروه مالی صبا تأمین، در پیام نوروزی سید محمدجواد میرطاهر آمده است:

«گروه مالی صبا تأمین در سال ۱۴۰۲ با همراهی همکاران جوان، خبره و مسئولیت‌پذیر خود موفق شد تا به دستاوردهای قابل توجهی دست پیدا کند؛ موفقیت‌هایی که گرچه موجب سربلندی بود، اما به همان میزان مسئولیت ما را برای حفظ و تداوم روند رو به رشد آغاز شده، بیشتر کرد.

ما ضمن افتخار نسبت به کسب موفقیت، با سنگینی بار مسئولیتی که اعتماد سهامداران و مشتریان بر دوشمان گذاشته بود، وارد سال ۱۴۰۲ شدیم و عزم خود را جزم کردیم تا در راستای سیاســـــت‌های کـــــلان، برنامه‌های تعیین شده را محقق کنیم.

حال که در روزهای آغازین سال ۱۴۰۳ قرار داریم خدا را شاکریم که در مسیر تحقق چشم‌اندازها و راهبردهای مدیریت محترم شستا در حرکتیم؛ مسیری که با همراهی و هم افزایی نیروهای متخصص و عمدتا جوان صبا تأمین در کنار استفاده از تجربیات پیشکسوتان و پیشینیان و دانش روز درحال پیموده شدن است.

یکی از مهم‌ترین اتفاقات سال ۱۴۰۲ برای گروه مالی صبا تأمین پذیرش و درج نماد این شرکت به عنوان 608 امین شرکت پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران بود. در خرداد ماه ۱۴۰۲به دنبال موافقت هیئت پذیرش بورس اوراق بهادار تهران، گروه مالی صبا تأمین از بازار دوم فرابورس ایران به بازار دوم بورس اوراق بهادار تهران منتقل شد و در فهرست نرخ‌های بازار دوم بورس اوراق بهادار تهران درج شد. در نهایت نیز نماد صبا در روزهای پایانی آذرماه با انتقال از فرابورس به بازار بورس بازگشایی و با 10 درصد افزایش قیمت معامله شد.

گروه مالی صبا تأمین همچنین موفق شد تا برای دومین دوره متوالی به عنوان عضو اصلی هیأت مدیره کانون نهادهای سرمایه‌گذاری انتخاب شود.

گفتنی است در سال 1402 با برنامه‌ریزی صورت گرفته، سود خالص گروه مالی صبا تأمین نسبت به سال گذشته 60 درصد رشد یافت.

در سال ۱۴۰۲ گروه مالی صبا تأمین در نمایشگاه‌های متعددی حضور داشت. صبا تأمین در اردیبهشت ماه امسال برای اولین بار در نمایشگاه «ایران اکسپو» شرکت کرد و حدود یک ماه بعد و در خردادماه نیز در نمایشگاه «صنعت مالی» حاضر شد.

در نهایت گروه مالی صبا تأمین در «دومین نمایشگاه اختصاصی اوراسیا» در آذرماه نیز شرکت کرد. این نمایشگاه با حضور شرکت‌های فعال در حوزه صادرات و نهادهای مالی بین‌المللی در محل دائمی نمایشگاه‌های تهران برگزار شد و هلدینگ صبا تأمین به عنوان بزرگترین گروه مالی کشور از حیث گستردگی خدمـــات مالی در این نمایشگاه، در راســــتای گســــترش فعالیت خود در سطح بین‌ المللی با برگزاری جلسات متعدد با نمایندگان نهادهای مالی کشورهای حاضر و شرکت‌های تولیدی و صنعتی، گام موثری را در پیشبرد اهداف بلند مدت خود برداشت.

همچنین برگزاری جلسات تخصصی برای همکاری با نهادهای مالی بین‌المللی از جمله بانک VTB از روسیه و همچنین مذاکره با جمهوری تاتارستان برای پذیرش بازرگانان این کشور در بورس کالای ایران توسط کارگزاری صبا تأمین از دیگر اقدامات انجام شده در این نمایشگاه بود.

در سال ۱۴۰۲ سه خدمت جدید نیز در راستای تکمیل ارائه خدمات مالی از سوی گروه مالی صبا تامین رونمایی شدند. سامانه «ریسک بی ریسک» که با استفاده از این سامانه در هر نقطه و مکانی از کشور و در هر ساعتی حتی در ایام تعطیل می‌توان در کم‌ترین زمان، اقدام به استعلام رایگان و خرید انواع رشته‌های بیمه‌ای شامل بیمه‌های درمان تکمیلی، عمر و حادثه گروهی و انفرادی، کلیه رشته‌های آتش سوزی، مسئولیت، اتومبیل و باربری کرد.

صندوق بخشی «پتروصبا» محصول دیگری بود که از سوی سبدگردان اندیشه صبا ارائه شد. این صندوق جدیدترین صندوق سهامی گروه مالی صبا تأمین از نوع ETF است.صندوق بخشی «پتروصبا» به عنوان یک صندوق سهامی بخشی است که بخش عمده‌ای از دارایی‌های خود را در صنعت محصولات شیمیایی سرمایه‌گذاری می‌کند. پذیره نویسی این صندوق در همان روز اول با موفقیت انجام شد.

رونمایی از صندوق بازنشستگی «اندیشه تأمین» نیز از سوی شرکت سبدگردان اندیشه صبا نیز از دیگر اقدمات گروه مالی صبا تأمین در سال گذشته بود که «هدایت مستمر نقدینگی به بازارسرمایه»، « شفافیت در عملکرد و سرمایه گذاری»، «بازدهی بالا در بلندمدت»، «امکان اجرای طرح های آتیه کارمندان» از جمله ویژگی‌های این صندوق هستند.صبا تأمین اولین گروه از دریافت کنندگان موافقت اصولی این صندوق است که نشان از پیشتازی آن در ابزار نوین بازار سرمایه دارد.

گروه مالی صبا تأمین در سال 1402 جوایز و افتخاراتی نیز کسب کرد. صبا تأمین در سال گذشته موفق شد در بیست و ششمین دوره از رتبه بندی سالانه ۱۰۰ شرکت برتر کشورIMI۱۰0 رتبه اول در بخش بیشترین «بازده فروش» در بین ۵۰۰ شرکت برای دومین سال متوالی را کسب کند.

و در نهایت اعطای «نشان عالی مدیر سال»، به مدیرعامل صبا تأمین در آیین تجلیل از یکصد مدیر ارزش‌آفرین و تاثیرگذار در عرصه کارآفرینی و تولید کشور که توسط انجمن آینده‌نگری ایران و با حمایت وزارت خانه‌ها و نهادهای دول دانشگاهی در مرکز همایش‌های بین المللی صدا و سیما برگزار شد از دیگر دستاوردهای سال گذشته این شرکت بوده‌است.

در کنار این موارد، همواره در تمامی زیر مجموعه‌های گروه مالی صباتامین، حامی حقوق سهامداران، سرمایه‌گذاران و مشتریان بودیم و موفق شدیم تا ارزش دارایی آنان را ارتقا داده و در راستای توسعه کشور عزیزمان به کار بگیریم.در آستانه ورود به سال ۱۴۰۳، ضمن تبریک آغاز این سال بر همه هموطنان و سهامداران گرامی، باید بگویم صیانت از اعتماد و همراهی ذینفعان به ویژه بازنشســـــتگان عزیز تأمین اجتمـــــاعی و سهامداران محترم در کنــــار دیگـــــر چشم‌اندازهای این گروه مالی در سال آینده، جزو اولویت‌های ما خواهد بود.»

سید محمدجواد میرطاهر

نایب رئیس هیات مدیره و مدیرعامل گروه مالی صبا تأمین

فروردین 1403