اساسنامه گروه مالی صبا تأمین تغییر کرد

اساسنامه گروه مالی صبا تأمین تغییر کرد

 

مجمع عمومی فوق‌العاده گروه مالی صبا تأمین با دستور جلسه تغییر اساسنامه (مطابق با نمونه ابلاغی سازمان بورس و اوراق بهادار) و سایر مواردی که در صلاحیت مجمع عمومی فوق‌العاده است، برگزار شد.


به گزارش روابط عمومی گروه مالی صبا تأمین، در مجمع عمومی فوق‌العاده گروه مالی صبا تأمین که در روز سوم تیرماه با حضور 88.52 درصد از سهام‌داران رسمیت یافته و برگزار شد، دکتر سید محمدجواد میرطاهر، مدیرعامل شرکت گروه مالی صبا تأمین و دبیر مجمع، با تاکید بر اینکه “تبدیل شدن به گروه مالی برتر بازار سرمایه” مهم‌ترین چشم‌انداز این شرکت است، گفت: ابتدای خرداد ماه سال جاری، به دنبال موافقت هیئت پذیرش بورس اوراق بهادار تهران، شرکت گروه مالی صبا تأمین از بازار دوم فرابورس ایران به بازار دوم بورس اوراق بهادار تهران منتقل شد و در فهرست نرخ‌های بازار دوم بورس اوراق بهادار تهران درج شد. لازم به ذکر است تأمین در اسفندماه سال گذشته نیز از شرکت سرمایه‌گذاری به گروه مالی تبدیل شده است.


میرطاهر با اشاره به ابلاغیه سازمان بورس و اوراق بهادار درخصوص تغییر مفاد اساسنامه این شرکت، افزود: پیرو ابلاغیه شماره 12020250 مورخ 23/02/1402 مدیریت نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار و به استناد بند 8 هفتصد و چهل و هفتمین صورتجلسه هیئت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار مورخ 05/08/1400 و با عنایت به موافقت ریاست سازمان بورس و اوراق بهادار در هامش نامه شماره 226869/121 مورخ 18/02/1402 مدیریت نظارت بر نهادهای مالی، برخی از مواد اساسنامه گروه مالی صبا تامین اصلاح گردید.


وی در ادامه به تشریح تغییرات 8 بندی ابلاغی سازمان بورس و اوراق بهادار پرداخت و سهام‌داران نیز پس از اطلاع از این موارد نسبت به تغییرات اساسنامه موافقت کردند.


مدیرعامل شرکت گروه مالی صبا تأمین در حاشیه این جلسه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره ابلاغیه سازمان بورس و اوراق بهادار به نهادهای مالی، به دلایل برگزاری مجمع عمومی فوق‌العاده گروه مالی صبا تأمین در سریع‌ترین زمان ممکن گفت: شرکت گروه مالی صبا تأمین از جمله اولین شرکت‌هایی است که نسبت به برگزاری مجمع، براساس ابلاغیه سازمان بورس و اوراق بهادار اقدام کرده است، چراکه طی کردن فرایند الکترونیکی افزایش سرمایه، منوط به تغییر اساسنامه است و برای اینکه سهام‌داران محترم زودتر موارد مربوط به افزایش سرمایه برایشان ثبت شود، سعی کردیم در اولین فرصت این مجمع را برای تغییر اساسنامه برگزار کنیم.


میرطاهر با بیان اینکه تغییراتی که سازمان بورس الزام کرده است تا در اساسنامه نهادهای مالی صورت بپذیرد، در 8 بند ابلاغ شده است، افزود: از جمله مهمترین تغییرات اصلاحی برای سهام‌داران حقیقی می‌توان به الزام پرداخت سود تقسیمی به سهام‌داران حداکثر طی 4 ماه اشاره کرد که این مدت پیش از این، 8 ماه بوده است.


وی در ادامه به اشاره به اینکه بقیه موارد اصلاحی نیز مربوط به تغییرات شکلی هستند، تصریح کرد: این اصلاحات عمدتا شامل مواردی است که نهادهای مالی با آنها چالش هایی داشتند و به نظر من اقدام سازمان بورس و ابلاغیه‌ای که برای تغییر اساسنامه نهادهای مالی صورت گرفت، اقدام مثبتی بوده است و منجر به افزایش شفافیت نهادهای مالی خواهد شد.


مدیرعامل گروه مالی صبا تأمین با بیان اینکه مجمع افزایش سرمایه گروه مالی صبا تأمین تا 9300 میلیارد تومان، پیش از این برگزار و ثبت شده است، ادامه داد: مرحله دوم افزایش سرمایه که از محل مطالبات و آورده نقدی بوده در اختیار هیئت مدیره بود که بعد از تغییرات اساسنامه که امروز انجام شد، پیگیر هستیم تا فرایند افزایش سرمایه به شکل الکترونیکی انجام شود و در کمترین فرصتی که از نظر قانونی ممکن است، افزایش سرمایه تا 11 هزار 500 میلیارد تومان ثبت شود.