رشد 42 درصدی سود خالص در 6 ماهه اول 1402 نسبت به 6 ماهه نخست 1401

رشد 42 درصدی سود خالص در 6 ماهه اول 1402 نسبت به 6 ماهه نخست 1401

جلسه بررسی عملکرد و بودجه شرکت گروه مالی صبا تأمین با حضور دکتر عارف نوروزی مدیرعامل و جمعی از معاونین و مدیران ارشد شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی و مدیرعامل، معاونان و مدیران گروه مالی صبا تأمین در محل سالن جلسات شستا برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی گروه مالی صبا تأمین، در این جلسه دکتر سید محمدجواد میرطاهر مدیرعامل گروه مالی صبا تأمین، تبدیل شدن به رهبر بازار در ارائه خدمات مالی و کسب حداکثری سهم در بازار را مهمترین چشم انداز این شرکت عنوان کرد و گفت: قانونمندی و پایبندی به اجرای قوانین، صداقت، اخلاق حرفه‌ای، پشتکار و عمل جهادی و شفافیت عملکردی، جلوگیری از ایجاد فساد اقتصادی و مسئولیت‌پذیری از جمله مهم‌ترین ارزش‌های محوری گروه مالی صبا تامین هستند.

میرطاهر با اشاره به اینکه خالص ارزش دارایی‌های شرکت در تاریخ 24/ 08/ 1402 بالغ بر 655,428 میلیارد ریال بوده است، گفت: سهم پرتفوی غیربورسی صبا از کل دارایی‌های این شرکت 16 و سهم پرتفوی بورسی 84 درصد و ارزش روز پرتفوی بورسی شرکت در این تاریخ برابر با 561,154 میلیارد ریال بوده است.

وی در ادامه تقسیم سود بالا در شرکت‌های زیرمجموعه شستا را از مهم‌ترین معضلات این مجموعه برشمرد و تبدیل شدن شرکت سرمایه‌گذاری صبا تامین به گروه مالی در اسفندماه سال قبل را اقدامی مهم در راستای جلوگیری از اهرمی‌شدن و شکل‌گیری بحران بدهی در این شرکت توصیف کرد.

همچنین اصلی‌ترین استراتژی شرکت طی دو سال اخیر را حرکت به سمت یک پرتفوی سودمحور عنوان و رشد سهم درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها از ۳۹ درصد در سال مالی منتهی به 31/02/1400به ۷۳ درصد در سال مالی منتهی به 31/02/1402را گواه این مدعا دانستند. تداوم روند مثبت شرکت در سال جاری و رشد 42 درصدی سود خالص در 6 ماهه اول 1402 نسبت به 6 ماهه نخست 1401 دیگری موضوعی بود که مدیرعامل گروه مالی صبا تأمین در این نشست مطرح نمود.

سرپرست شستا:

حرکت رو به جلوی هلدینگ صبا تامین کاملا محسوس است

 

دکتر عارف نوروزی سرپرست شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی، بعد از استماع گزارش عملکرد گروه مالی صبا تامین ضمن تشکر از حرکت کاملاً رو به جلوی گروه مالی صبا تأمین، بر تداوم این روند تأکید نموده و افزودند: “حرکت رو به جلوی هلدینگ صبا تامین کاملا محسوس است و شما می‌توانید در آینده برجستگی‌های بیشتری را نیز رقم بزنید. همکاران و مدیران صبا تأمین همگی جهادی و انقلابی هستند و از شما توقع ایجاد یک تحول اساسی داریم”.

وی با اشاره به اینکه یکی از انتظارات ما از هلدینگ صبا تامین گسترش خدمات در حوزه بیمه است، افزود: این هلدینگ باید بتواند یک شرکت بیمه داشته باشد و صرفا به فعالیت در حوزه کارگزاری بیمه‌ای اکتفا نکند. در حوزه تامین سرمایه نیز انتظار داریم تا صبا تامین سهام مدیریتی یک شرکت تامین سرمایه را به عهده بگیرد.

سرپرست شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی خطاب به کارکنان گروه مالی صبا تامین تاکید کرد: شما باید چشم همه مجموعه شستا به عنوان مشاور سرمایه‌گذاری باشید. مشکل عمده ما در شستا پهن شدن در سطح و عدم عمق بخشی است. برای عمق بخشی باید همه توانایی‌هایمان را در شرکت‌های مدیریتی بگذاریم و بقیه حوزه‌های شستا هم باید در حوزه داشتن سهام غیرمرتبط و سهام‌داری شرکت‌هایی که ضرورتی ندارند و.. اصلاح شوند.